Jak si zařídit malou domácí kancelář | Interiér | Bydlet v panelu

Hlavní strana » Interiér » Článek

Jak si zařídit malou domácí kancelář

8. 7. 2019

Práce z domova se v současné době stala benefitem, který nabízí stále více zaměstnavatelů. Zaměstnanec získá možnost zorganizovat si čas podle svých potřeb a zaměstnavatel zase ušetří za nájem a provoz drahých kancelářských prostor. Aby byla práce z domova stejně efektivní, jako ta v kanceláři, je nutné dodržování striktních pravidel. Vše začíná u správně zvoleného a účelně zařízeného prostoru.

Malá kancelář v panelákovém bytě

Pokud máte v bytě nevyužitou místnost, je vyhráno. Můžete si zde vytvořit klidný prostor, zcela oddělený od ruchu domácnosti. Pokud však volnou místnost k dispozici nemáte, nezoufejte. Příjemné pracovní prostředí si můžete vytvořit i v koutku v obývacím pokoji či v kuchyni. Obvykle se ale nedoporučuje pracovní kout umisťovat do ložnice, jelikož tento prostor by měl být vyhrazen pouze pro spánek a relaxaci.

Základ úspěchu tkví v důsledném oddělení pracovního prostoru od zbytku domácnosti. K tomuto účelu vám může posloužit strategicky umístěný nábytek, posuvná stěna či paravan. V pracovním prostoru byste se měli cítit co nejpříjemněji, proto je vhodné ho umístit ke zdroji přirozeného světla. Nedostatek přirozeného světla lze do jisté míry vykompenzovat vhodně umístěnou stolní lampou a stropním osvětlením. Ve svém pracovním prostředí byste měli mít co nejméně rušivých elementů. Například televize umístěná blízko vašeho pracovního koutku vás pravděpodobně bude lákat, abyste si ji k práci během dne zapnuli, což pochopitelně značně sníží vaši produktivitu.

Základem je kvalitní stůl a židle

Každá profese si pochopitelně žádá trochu odlišný přístup v tom, jak kancelář vybavit. Základem, který je společný pro všechny, je dostatečně velký psací stůl a pohodlná kancelářská židle. Sezením u pracovního stolu strávíte několik hodin denně, stůl proto musí být dostatečně prostorný, aby se sem něj vešel počítač, klávesnice, myš, hrnek s kávou a případné další nezbytnosti. Na židli nešetřete – musí být dostatečně pohodlná, aby vás z ní nebolela záda ani po delším sezení.

Využijte prostor efektivně

Důležitý je především dostatek úložného prostoru. Kromě klasických skříní a polic si můžete pořídit například úložné boxy na kolečkách, které po dokončení práce pohodlně zasunete pod stůl, aby nepřekážely. Obzvlášť v malých kancelářích je nutné s prostorem zacházet účelně. Tiskárnu můžete například schovat do vyklápěcí komody, knihovny či ji uložit na poličku pod psací stůl. Skutečnou vychytávkou pro malé prostory jsou tzv. úschovná pracoviště. Celá domácí kancelář je v podstatě „schovaná“ ve skříni. Ve chvíli, kdy se chystáte k práci, se skříň jednoduše otevře a vysune se z ní psací stůl i s počítačem.

Kde je možné ušetřit?

Domácí kancelář si můžete zařídit i s omezenými finančními prostředky. Poohlédnout se můžete například po nábytku či kancelářské technice z druhé ruky. Ušetřit můžete i na samotném provozu kanceláře. Ve většině profesí se neobejdete bez tisku, který bývá často poměrně nákladný. Řešením mohou být kompatibilní tonery či cartridge do tiskáren od prověřených výrobců. Kompatibilní náplně do tiskáren dosahují srovnatelné kvality s náplněmi od originálních výrobců, často ale za nesrovnatelně nižší ceny.

Nakonec už zbývá jen do kanceláře umístit doplňky. Dobře se vám bude pracovat například v okolí pokojových rostlin, které nejenže čistí vzduch, ale také působí relaxačně. Zbytek už záleží jen na vás. Do kanceláře si můžete umístit fotografie, obrazy, dekorativní předměty… Dbejte jen na to, aby vás výzdoba příliš nerozptylovala od práce.






publikováno: 8. 7. 2019, v rubrice Interiér
Štítky: byt, kancelář

Nejčtenější články v rubrice Interiér:

Další články v rubrice Interiér:


Design by Lukáš Svoboda, Code by Karel Koliš
(c) Bydlet v panelu 2007